Please use this identifier to cite or link to this item: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/15186
Title: Diseño de la red multiservicios para el Proyecto Quijos de la Celec E.P.
Authors: Núñez Morales, Santiago Alejandro
Keywords: Comunicaciones ópticas
Redes de información
Telemática
Issue Date: 18-Apr-2016
Publisher: Quito, 2016.
Citation: Núñez Morales, S. A. (2016). Diseño de la red multiservicios para el Proyecto Quijos de la Celec E.P. 184 hojas. Quito : EPN.
Abstract: This work corresponds to the design of the communication network for Quijos Hydroelectric Plant of 50 MW. At first, the theoretical framework of communication networks, classification and the most important transmission media is discussed. This work also contains a description of the type of traffic in the network and mechanisms for quality of service and security. The design includes a traffic analysis and study of services and applications, used to make a projection and deliver a useful life of at least five years. There is an analysis of the most appropriate topology and the design of links to connect the different locations of the Plant. Security and QoS schemes are proposed to safeguard the information, equipment and ensure proper operation of applications. Finally, a reference budget is performed for the equipment for each system of the network based on proposals from two manufacturers; for this, technical equipment specifications are itemized and the most suitable option is selected from the proposals obtained.
Description: Este trabajo corresponde al diseño de la red de comunicación para la Central Hidroeléctrica Quijos de 50 MW. En primera instancia se tratan los fundamentos teóricos de redes de comunicación, su clasificación y los medios de transmisión más importantes. También se hace una descripción del tipo de tráfico que se tendrá dentro de la red y de mecanismos de calidad de servicio y seguridad. El diseño incluye un análisis de tráfico y el estudio de servicios y aplicaciones, que se utiliza para hacer una proyección y dar una vida útil a la red de al menos 5 años. Asimismo se hace un análisis de la topología más adecuada y se diseñan los enlaces para conectar los diferentes sitios que tiene la Central. Se plantean esquemas de seguridad y de calidad de servicio para precautelar la información, los equipos y procurar un funcionamiento adecuado de las aplicaciones. Finalmente se realiza un presupuesto referencial de los equipos que conformarán la red en base a propuestas de dos fabricantes para cada sistema; para esto, se detallan las especificaciones técnicas de los equipos y de las propuestas obtenidas se analiza la opción más adecuada.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/15186
Type: bachelorThesis
Appears in Collections:Tesis Electrónica y Telecomunicaciones (IET)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CD-6961.pdf22,86 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.