Please use this identifier to cite or link to this item: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/17176
Title: Validación del cuestionario OLC (Organizational Learning Culture), para medir la cultura que promueve la creatividad y la innovación en las organizaciones ecuatorianas
Authors: Herrera Cusme, Leonidas Nicolás
Keywords: ORGANIZATIONAL LEARNING CULTURE (OCL)
ORGANIZACIONES EMPRESARIALES
Issue Date: 23-Mar-2017
Publisher: Quito, 2017.
Citation: Herrera Cusme, L. N. (2017). Validación del cuestionario OLC (Organizational Learning Culture), para medir la cultura que promueve la creatividad y la innovación en las organizaciones ecuatorianas. 92 hojas. Quito : EPN.
Abstract: The development of this document was carried out with the purpose of validating the OLC questionnaire for use in the Ecuadorian context. This questionnaire serves to measure the orientation of organizational culture towards learning. The lack of validated instruments for organizational studies in the area of organizational culture oriented to learning in Ecuador, reflected the need to carry out this study for the validation of the construct of the OLC tool created in Portugal. This document includes all the theoretical and statistical information used to validate OLC Ecuador questionnaire. The adequacy of the content to the Ecuadorian context, the factorial analyzes, the confidence analysis of the instrument and a comparative table of the OLC Portugal results with OLC Ecuador are, together, all the academic support that allowed to validate the construct of OLC Ecuador questionnaire.
Description: La elaboración del presente documento se llevó a cabo con la finalidad de validar el cuestionario OLC para su uso en el contexto ecuatoriano. Dicho cuestionario sirve para medir la orientación de la cultura organizacional al aprendizaje. La falta de instrumentos validados para los estudios organizacionales en el área de cultura organizacional orientada al aprendizaje en Ecuador, reflejó la necesidad de llevar a cabo este estudio para la validación del constructo de la herramienta OLC creada en Portugal. En este documento se incluye toda la información teórica y estadística utilizada para validad el cuestionario OLC Ecuador. La adecuación del contenido al contexto ecuatoriano, los análisis factoriales, el análisis de confianza del instrumento y una tabla comparativa de los resultados OLC Portugal con OLC Ecuador son en conjunto todo el sustento académico que permitió validar el constructo del cuestionario OLC Ecuador.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/17176
Type: bachelorThesis
Appears in Collections:Tesis Ingeniería Empresarial (IEMP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CD-7694.pdf1,48 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.