Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/18920
Título: Parametric model for weight and performance assessment of an electric-powered unmanned aerial vehicle for the Andean Region
Autor: Calle Landázuri, Orlando David
Palabras clave: AERODINÁMICA
AVIONES
RESISTENCIA
Fecha de publicación: 15-nov-2017
Editorial: Quito, 2017.
Citación: Calle Landázuri, O. D. (2017). Parametric model for weight and performance assessment of an electric-powered unmanned aerial vehicle for the Andean Region. 76 hojas. Quito : EPN.
Resumen: During the last decade UAVs have contributed to a fast pace of innovation in different areas such as: agriculture, delivery, surveillance, post disaster-assessment, among others. The aircraft design process for these platforms present less constrains, since they are unmanned systems, and usually require less investment than other aviation sectors. Those aspects require a versatile, and good enough method for preliminary design to define UAV weight and performance. In this context, the present work defines a parametric methodology, which couples several aircraft design tools to assess the performance of UAVs in the Andean Region. The developed modules have been focused on weight, aerodynamic, and mission performance. Parametric tools given in the open domain have been adapted and refined to study UAVs ranging from Small to High Altitude Long Endurance, where the use of common aircraft design codes fail to capture trends in their performance. Results from weight sensitivity analysis showed that geometric, and aerodynamic variables are useful to reduce the takeoff total gross weight, and improve the overall UAV performance.
Descripción: Los vehículos aéreos no tripulados han permitido el desarrollo y mejoramiento del sector de la aviación en áreas relacionadas con ingeniería, economía, medio ambiente, entre otros. El desarrollo de tecnologías innovadoras que incluyen sistemas eléctricos e híbridos impuso nuevos desafíos en términos de diseño preliminar de aeronaves, arquitecturas de propulsión y gestión de energía. Estos aspectos requieren un algoritmo versátil, confiable, y bastante bueno para evaluar el funcionamiento de los UAVs. Este trabajo estudia el rendimiento de un UAV en regiones de gran altitud con métodos de bajo coste computacional basados en correlaciones conocidas para establecer parámetros de diseño preliminares. Con este objetivo, las herramientas paramétricas han sido adaptadas para estudiar áreas en las que los actuales códigos preliminares de diseño de los aviones no capturan tendencias. La validez del algoritmo propuesto se ha evaluado utilizando un caso de estudio aplicado en un UAV ligero.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/18920
Tipo: bachelorThesis
Aparece en las colecciones:Tesis Mecánica (IM)

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
CD-8313.pdf1,01 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.