Please use this identifier to cite or link to this item: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/19412
Title: Diseño y Construcción de Equipo para Diagnóstico de Convergencia en Automotores.
Authors: Córdova Orellana, Claudio Constante
Keywords: EQUIPO ELECTROMECÁNICO
VEHICULOS
Issue Date: 14-May-2018
Publisher: Quito, 2018.
Citation: Córdova Orellana, C. C. (2018). Diseño y Construcción de Equipo para Diagnóstico de Convergencia en Automotores. 193 hojas. Quito : EPN.
Abstract: The present work deals with the design and construction of a team, to diagnose and help solve problems of convergence, in light and semi-light automotive, with a gross weight of up to three tons. It begins by performing a comparative analysis of the implications and consequences due to negative and neutral positive convergences. Then the different characteristics that the team must have are analyzed, so that the different convergence anomalies can be shown and measured. The equipment was designed, which was divided into three stages: mechanical, electrical and electronic. The mechanical stage comprises the structure of the equipment. The electrical stage constituted by the design and construction of a longitudinal movement sensor. The electronic stage consists of a microcontroller which, once the microprocessor has been programmed, performs the measurement process based on the variables: relative displacement and potential difference. The designed and constructed elements are integrated into the equipment, which through a test protocol was evaluated both empty and loaded.
Description: El presente trabajo versa sobre el diseño y construcción de un equipo, para diagnosticar y ayudar a solucionar problemas de convergencia, en automotores livianos y semilivianos, con peso bruto de hasta tres toneladas. Se empieza realizando un análisis comparativo de las implicaciones y consecuencias debido a convergencias positivas negativas y neutras. Luego se analiza las distintas características que debe tener el equipo, para que muestre y se puedan medir las distintas anomalías de convergencia. Se procede al diseño del equipo, el cual fue dividido en tres etapas: mecánica, eléctrica y electrónica. La etapa mecánica comprende la estructura del equipo. La etapa eléctrica constituida por el diseño y construcción de un sensor de movimiento longitudinal. La etapa electrónica formada por un microcontrolador el cual una vez programado el microprocesador, realiza el proceso de medición en base a las variables: desplazamiento relativo y diferencia de potencial. Los elementos diseñados y construidos, se integran en el equipo, el cual mediante un protocolo de pruebas fue valorado tanto en vació como con carga.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/19412
Type: masterThesis
Appears in Collections:Tesis Maestría en Sistemas Automotrices (FIM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CD-8802.pdf2,38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.