Please use this identifier to cite or link to this item: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/15062
Title: Desarrollo de un modelo de gestión empresarial de la empresa Bigbamboo s.a. a través del análisis competitivo de las empresas productoras de pisos de madera en el Distrito Metropolitano de Quito
Authors: Balseca Vizuete, Verónica Judith
Criollo Tulcanaza, Geovanna Patricia
Keywords: Planificación estratégica
Marketing
Competitividad
Issue Date: 2-Feb-2016
Publisher: Quito, 2016.
Citation: Balseca Vizuete, V. J., & Criollo Tulcanaza, G. P. (2016). Desarrollo de un modelo de gestión empresarial de la empresa Bigbamboo s.a. a través del análisis competitivo de las empresas productoras de pisos de madera en el Distrito Metropolitano de Quito. 250 hojas. Quito : EPN.
Abstract: Companies today have concentrated their efforts in maintaining a competitive advantage, allowing them to its continuity and success over time and face the future not with improvisation, but with proper planning and performance measurement, so that it allows an efficient management and effective management through the implementation of a Business Management Model. It is for this reason that the purpose of this research is the development of a model of corporate management of the company Bigbamboo S.A. through the analysis competitive of companies producing floors of wood in the Metropolitan District of Quito, which is divided into four chapters: Chapter I - (Introduction): Consists of the history of the company and the basic guidelines on the Systematics of the research for the thesis topic raised. Chapter II - (Theoretical Framework and Description of the Sector): consists of a set of structured and coherent concepts on the methodology for the design of the business management, through the competitive analysis of business model, as well as also makes a brief description of the Sector in which play production companies of wood floors. Chapter III - (Design of the Model of Management): this chapter reflects information about the strategic direction, the strategic planning of the company as well as a competitive analysis, which allows learn to determine the behavior of the company in the Sector, the collection of the information resulting from these two analyses, allows us to carry out the model design and structuring strategies that enable to obtain competitive market advantages. Chapter VI - (Conclusions and Recommendations): Finally, this chapter reflects the conclusions and recommendations necessary for the proper functioning of enterprise management model.
Description: Las empresas hoy en día, han centrado sus esfuerzos en mantener una ventaja competitiva, que les permita su continuidad y éxito a lo largo del tiempo y enfrentar el futuro no con improvisación, sino con una adecuada planificación y medición del desempeño, de manera que le permita una gestión eficiente y una administración efectiva mediante la aplicación de un Modelo de Gestión Empresarial. Es por ello que el propósito de la presente investigación es del Desarrollo de un Modelo de Gestión Empresarial de la Empresa Bigbamboo S.A. a través del Análisis Competitivo de las Empresas Productoras de Pisos de Madera en el Distrito Metropolitano de Quito, que está dividido en cuatro capítulos: El Capítulo I – (Introducción): Consta de la historia de la empresa y las orientaciones básicas sobre la sistemática de la investigación para el tema de tesis planteado. El Capítulo II – (Marco Teórico y Descripción del Sector): Está constituido por un conjunto estructurado y coherente de conceptos sobre la metodología para el Diseño del Modelo de Gestión Empresarial, a través del Análisis Competitivo de las Empresas, así como también hace una breve descripción del Sector en el que desempeñan las Empresas Productoras de Pisos de Madera. El Capítulo III – (Diseño del Modelo de Gestión): Este capítulo refleja información sobre el Direccionamiento Estratégico, la Planeación Estratégico de la empresa así como un Análisis Competitivo, que permite conocer y determinar el comportamiento de la Empresa en el Sector, la recopilación de la información resultante de estos dos análisis, nos permite llevar a cabo el Diseño del Modelo y estructurar estrategias que permitan obtener ventajas competitivas del mercado. Capítulo VI – (Conclusiones y Recomendaciones): Finalmente este capítulo refleja las conclusiones y recomendaciones necesarias para el correcto funcionamiento Modelo de Gestión Empresarial.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/15062
Appears in Collections:Tesis Maestría en Gerencia Empresarial (FCA)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CD-6874.pdf12,95 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.