Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/19501
Titel: Gasto Público en Educación en el Ecuador, Periodo 2012-2014
Autor(en): Mayorga Escobar, Sandra Elizabeth
Flores Vaca, Hernán Xavier
Stichwörter: ECONOMÍA
POLITICA PUBLICA
EDUCACION
Erscheinungsdatum: 27-Jun-2018
Herausgeber: Quito, 2018.
Zitierform: Mayorga Escobar, S. E., & Flores Vaca, H. X. (2018). Gasto Público en Educación en el Ecuador, Periodo 2012-2014. 80 hojas. Quito : EPN.
Zusammenfassung: Education is one of the factors that drives economic growth and social development of a nation. One way to measure the level of education of a country is through the amount invested in this. However, the designation of budget to public spending on education does not guarantee the improvement of access and equity of education. This work aims to determine the variables that explain the per pupil expenditure in the national system of public education in Ecuador, in the period 2012 - 2014, for which it is estimated a multiple regression model. The results suggest that variables such as the relationship students/teachers, poverty by unsatisfied basic needs (UBN), illiteracy, education as a percentage of GDP and the GDP of Ecuador, are factors that determine the expenditure per pupil by province in Ecuador.
Beschreibung: La educación es uno de los factores que impulsa el crecimiento económico y el desarrollo social de un país. Una forma de medir el nivel de educación de un país es a través del monto invertido en esta. Sin embargo, la mayor designación de presupuesto al gasto público en educación no garantiza el mejoramiento del acceso y equidad de enseñanza. Este trabajo tiene como objetivo determinar las variables que explican el gasto por alumno en el sistema nacional de educación pública en el Ecuador, en el periodo 2012 – 2014, para lo cual se estima un modelo de regresión múltiple. Los resultados sugieren que variables como la relación alumnos/docentes, la pobreza por necesidades básicas insatisfechas (NBI), el analfabetismo, la educación como porcentaje del PIB y el PIB del Ecuador, son factores que determinan el gasto por alumno por provincia en el Ecuador.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/19501
Art: bachelorThesis
Enthalten in den Sammlungen:Tesis Ciencias Económicas y Financieras (ICEF)

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
CD-8900.pdf1,54 MBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.