Please use this identifier to cite or link to this item: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/20264
Title: Desarrollo de una aplicación web para la gestiónacadémica en un centro de nivelación
Authors: Cruz Flores, Erick Andrés
Keywords: SISTEMAS DE INFORMACIÓN
APLICACIÓN WEB
CENTRO EDUCATIVO - NIVELACIÓN
Issue Date: 15-May-2019
Publisher: Quito, 2019.
Citation: Cruz Flores, E. A. (2019). Desarrollo de una aplicación web para la gestiónacadémica en un centro de nivelación. 81 hojas. Quito : EPN.
Abstract: There are tutoring services in Ecuador, which perform academic management through a student / teacher register in spreadsheets and payments through physical sheets, increasing academic management time and losing a relevant number of students. The objective of the present project of titling, was to develop a web application for the academic management in a tutoring service, by means of the creation of prototypes and User Experience. The prototyping methodology was used, through the prototypes of low, medium and high fidelity, as well as with the user experience taking into account a deep understanding of the users, their needs and their abilities. The end users verified the efficiency of the web application, verifying that they were satisfied and that they met their expectations. The testers evaluated the application, resulting in an acceptable rating. The use of the web application, improved the efficiency of the reservation of classes in the tutoring services, reducing the time of academic management.
Description: Existen centros de nivelaciones en el Ecuador, los cuales realizan la gestión académica mediante un registro de estudiantes/profesores en hojas de cálculo y pagos mediante hojas físicas, aumentando el tiempo de gestión académica y perdiendo una cantidad relevante de estudiantes. El objetivo del presente proyecto de titulación fue desarrollar una aplicación web para la gestión académica en un centro de nivelación, mediante la creación de prototipos y experiencia de usuario Se utilizó la metodología de prototipado, a través de los prototipos de baja, media y alta fidelidad, así como con la experiencia de usuario teniendo en cuenta una comprensión profunda de los usuarios, sus necesidades y sus habilidades. Los usuarios finales verificaron la eficiencia de la aplicación web, comprobando que se encontraban satisfechos y que cumplía con sus expectativas. Los testers evaluaron la aplicación, dando como resultado una calificación aceptable. La utilización de la aplicación web, mejoró la eficiencia de la reserva de clases en el centro de nivelación, disminuyendo el tiempo de la gestión académica.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/20264
Appears in Collections:Tesis Sistemas Informáticos y de Computación (ISIS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CD 9722.pdf7,92 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.