Please use this identifier to cite or link to this item: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/20412
Title: Estudio del acoso como forma de violencia de género en los y las estudiantes de la escuela de formación de tecnólogos
Authors: Borja Lobato, Francisco Javier
Keywords: ACOSO
VIOLENCIA DE GÉNERO
Issue Date: 29-Jul-2019
Publisher: Quito, 2019.
Citation: Borja Lobato, F. J. (2019). Estudio del acoso como forma de violencia de género en los y las estudiantes de la escuela de formación de tecnólogos. 99 hojas. Quito : EPN.
Abstract: This engineering thesis intends to study the existence of sexual harassment as a form of gender violence in the students of the Technological Training School of the National Polytechnic School. This is a quantitative analysis that is part of a larger study on sexual harassment in higher education institutions (SHHEI) that includes the entire university community, that is, teaching staff, administrative staff and service personnel. After the introduction, the theoretical framework is exposed to understand the concepts discussed here, such as the participation of women in the academic and labor fields, the inclusion of women in these areas and sexual harassment in higher education institutions which is the focus in the present investigation. Then the methodology is developed, that is, the design of the research, the technique of data collection and the selection of the sample. Subsequently, in results and analysis, each of the objectives is displayed in the order previously discussed. Finally, the conclusions and recommendations are presented.
Description: Esta tesis de ingeniería tiene la intención de estudiar la existencia del acoso sexual como forma de violencia de género en los y las estudiantes de la Escuela de Formación de Tecnólogos de la Escuela Politécnica Nacional. Este es un análisis cuantitativo y cualitativo que forma parte de un estudio más amplio sobre el acoso sexual en las instituciones de educación superior (ASIES) que incluye a toda la comunidad universitaria, es decir, personal docente, personal administrativo y personal de servicio. Luego de la introducción se expone el marco teórico para comprender los conceptos aquí tratados como son la participación de la mujer en los ámbitos académico y laboral, la inclusión de la mujer en estos ámbitos y el acoso sexual en las instituciones de educación superior tema central de la presente investigación. Después se desarrolla la metodología, es decir, el diseño de la investigación, la técnica de recolección de datos y la selección de la muestra. Posteriormente, en resultados y análisis se despliegan cada uno de los objetivos en el orden tratado anteriormente. Finalmente, se presentan las conclusiones y recomendaciones.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/20412
Appears in Collections:Tesis Ingeniería Empresarial (IEMP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CD 9885.pdf1,71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.