Please use this identifier to cite or link to this item: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/20776
Title: Implementación de un sistema de control de acceso y automatización de las aulas 37, 38 y 39 de la ESFOT
Authors: Acán Guamushi, Jefferson Geovanny
Burbano Tirira, Anderson Vladimir
Keywords: CABLEADO ESTRUCTURADO
DISPOSITIVOS ELECTRÓNICOS
CONTROL DE ACCESO
Issue Date: 27-Feb-2020
Publisher: Quito, 2020.
Citation: Acán Guamushi, J. G. & Burbano Tirira, A. V. (2020). Implementación de un sistema de control de acceso y automatización de las aulas 37, 38 y 39 de la ESFOT. 105 hojas. Quito : EPN.
Abstract: The project’s objective is the implementation of an automation and access control system for classrooms 37, 38 and 39 of ESFOT. These classrooms presented problems with third people unauthorized use. Also, the classrooms had become the consumption of unauthorized substances point for students. In addition, sometimes teachers in their different class schedules found the door locked and they needed the help of the janitor, because of that, classes couldn’t start on time. The solution was gotten with the access control and automation system which includes two functions. First, the access control for teachers and authorized personnel through biometric devices and a server that hosts the management software. Second, the monitoring and control of windows, doors and luminaires with the use of control panels, magnetic sensors, protection plates, voltage regulators and embedded systems. The system offers comfort in classrooms control and reinforces safety. Finally, tests and corrections were carried out and conclusions and recommendations were obtained in the development of the project.
Description: El presente proyecto tiene como objetivo la implementación de un sistema de automatización y control de acceso para las aulas 37, 38 y 39 de la ESFOT, que presentaban problemáticas con el uso no autorizado de terceros. También, las aulas se habían tornado en punto de consumo de sustancias, no autorizadas, por parte de los estudiantes; además, en ocasiones los profesores en sus diferentes horarios de clase encontraban la puerta bajo llave, lo que requería la ayuda del conserje, imposibilitando el inicio puntual de las clases. La solución se alcanzó con el sistema de control de acceso y automatización que cuenta con dos funciones. Primero, el control de acceso de profesores y personal autorizado a través de dispositivos biométricos, que recopilan y arrojan datos a un servidor donde se aloja el software de administración. Segundo, el monitoreo y control de ventanas, puertas y luminarias con tableros de control, sensores magnéticos, placas de protección, reguladores de voltaje y sistemas embebidos. El sistema ofrece comodidad en el control de las aulas y refuerza la seguridad. Finalmente, se realizaron las pruebas y correcciones, presentando las conclusiones y recomendaciones obtenidas en el desarrollo del proyecto.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/20776
Type: bachelorThesis
Appears in Collections:Tesis Electrónica y Telecomunicaciones (IET)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CD 10295.pdf8,54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.