Please use this identifier to cite or link to this item: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/20913
Title: Implementación de un sistema de monitoreo y control de acceso para las aulas 27, 28 y 29 de la ESFOT
Authors: Castro Rojas, Eduardo Vinicio
Martínez Ipiales, Marco Andrés
Keywords: CABLEADO ESTRUCTURADO
MONITOREO
EQUIPOS BIOMÉTRICOS
Issue Date: 26-May-2020
Publisher: Quito, 2020.
Citation: Castro Rojas, E. V. & Martínez Ipiales, M. A. (2020). Implementación de un sistema de monitoreo y control de acceso para las aulas 27, 28 y 29 de la ESFOT. 137 hojas. Quito : EPN.
Abstract: The present proyect of degree “IMPLEMENTATION OF A MONITORING AND ACCESS CONTROL SYSTEM FOR CLASSROOMS 27, 28 AND 29 OF THE ESFOT” integrates an automation and security system for access to ESFOT classrooms, where the biometric equipment implemented in the classrooms will allow teachers to access them by recognizing the fingerprint, in addition to registering online the report of each teacher. The proyect consists of four sections. The section one presents a brief introduction, the identification of the problema as starting point of the necessity to implement an automated system, similarly the justification indicates the reasons for who and why benefit from the project, the specific objectives set to accomplish with the general objective, in addition to the definition of some concepts of interest. Section two mentions the type of methodology used and the activities carried out that fullfilled each of the specific objectives from a study accomplished in classrooms 27, 28 and 29 of the ESFOT. The section three refers the results and discussions about the study of requirements previous to the execution of the project and the installation of the structured cabling together network devices. Also, it describes the implementation of the biometric-mechanical system for opening the door, in addition to the tests performed of the crimped, of the network communication and the biometric-electric lock system to verify correct operation. The section four exposes the conclusions and recommendations of execution and operation of the implemented project.
Description: El presente proyecto de titulación, “IMPLEMENTACION DE UN SISTEMA DE MONITOREO Y CONTROL DE ACCESO PARA LAS AULAS 27, 28 Y 29 DE LA ESFOT”, integra un sistema de automatización y de seguridad para el acceso a las aulas de la ESFOT, en donde los equipos biométricos implementados en las aulas permitirán a los profesores acceder a las mismas mediante el reconocimiento de la huella dactilar, además de registrar en línea el reporte de cada profesor. El proyecto está conformado por cuatro secciones. En la sección uno se presenta una breve introducción, la identificación del problema como punto de partida de la necesidad de implementar un sistema automatizado, de igual manera en la justificación se indican las razones sobre quiénes y porqué se benefician del proyecto, los objetivos específicos planteados para cumplir con el objetivo general, además de la definición de algunos conceptos de interés. En la sección dos se menciona el tipo de metodología usada y las actividades realizadas que cumplieron con cada uno de los objetivos específicos a partir de un estudio efectuado en las aulas 27, 28 y 29 de la ESFOT. La sección tres trata los resultados y discusiones acerca del estudio de requerimientos previo a la ejecución del proyecto y la instalación del cableado estructurado junto con los dispositivos de red. También, se describe la implementación sistema biométrico-mecánico para la apertura de la puerta, además de las pruebas realizadas del ponchado, de la comunicación de la red y del sistema biométrico-cerradura eléctrica para verificar el correcto funcionamiento. En sección cuatro se exponen las conclusiones y las recomendaciones de la ejecución y funcionamiento del proyecto implementado.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/20913
Appears in Collections:Tesis Electrónica y Telecomunicaciones (ET)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CD 10426.pdf5,01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.