Please use this identifier to cite or link to this item: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/21447
Title: Sistema de gestión de información odontológica de un consultorio dental aplicado a un caso de estudio
Authors: Balarezo León, Ricardo Martín
Keywords: SISTEMAS INFORMÁTICOS
APLICACIÓN WEB
PROGRAMACIÓN
Issue Date: 26-Jan-2021
Publisher: Quito, 2021.
Citation: Balarezo León, R. M. (2021). Sistema de gestión de información odontológica de un consultorio dental aplicado a un caso de estudio. 59 hojas. Quito : EPN.
Abstract: The Dental Perfect dental office has been selected among three offices to implement a dental information management web system, using the agile SCRUM methodology, implementing the DevOps development philosophy to streamline the software construction process, which allows systematizing the dental office processes, with the aim of improving customer service. Systematization implies the development of a product that adapts to new technologies and constitutes an optimal solution to the needs of the personnel working in the dental office. To obtain global needs, three dental offices located in the city of Quito were analyzed, which do not have any type of system to manage their information. Selected dental offices; Smile Design, Odontocenter and Dental Perfect, which clearly present needs for a system to manage their dental information, selected the latter as a case study because it has sufficient technological infrastructure for the implementation of the system, as well as information with a structure that can be easily digitized. The results obtained show that the system meets 100% of the functionality and 95% of usability.
Description: El consultorio dental Dental Perfect ha sido seleccionado entre tres consultorios para implementar un sistema web de gestión de información odontológica, mediante la metodología ágil SCRUM implementando la filosofía de desarrollo DevOps para agilizar el proceso de construcción del software, que permita sistematizar los procesos del consultorio dental, con el objetivo de mejorar la atención al cliente. La sistematización implica el desarrollo de un producto que se adapte a las nuevas tecnologías y constituya una solución óptima a las necesidades del personal que labora en el consultorio dental. Para obtener las necesidades globales se analizó tres consultorios odontológicos ubicados en la ciudad de Quito, los cuales no poseen ningún tipo de sistema para gestionar su información. Los consultorios dentales seleccionados; Smile Design, Odontocenter y Dental Perfect, los cuales presentan claramente necesidades de un sistema para gestionar su información odontológica, seleccionado a este último como caso de estudio debido que posee la infraestructura tecnológica suficiente para la implementación del sistema, así como, la información con una estructura que puede ser fácilmente digitalizada. Los resultados obtenidos muestran que el sistema cumple el 100% de la funcionalidad y un 95% de usabilidad.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/21447
Appears in Collections:Tesis Sistemas Informáticos y de Computación (ISIS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CD 10936.pdf827,9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.