Please use this identifier to cite or link to this item:
http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/21534
Title: | Implementación de un prototipo de sala multisensorial para ayudar a la estimulación temprana |
Authors: | De La Cruz Laica, Richard Adrián |
Keywords: | COMUNICACIONES INALÁMBRICAS TELECOMUNICACIONES CIRCUITOS ELECTRÓNICOS |
Issue Date: | 30-Mar-2021 |
Publisher: | Quito, 2021. |
Citation: | De La Cruz Laica, R. A. (2021). Implementación de un prototipo de sala multisensorial para ayudar a la estimulación temprana. 103 hojas. Quito : EPN. |
Abstract: | In this project, the implementation of a multisensory room composed of three interactive panels is carried out, where each one focuses on a group of senses, it is so; the first one allows to stimulate sight and touch; the second, hearing, touch and sight; and the third, smell, touch and sight. This room optimizes the development of an individual through the exercises that can be performed in it and that in turn promote early stimulation. Finally, the operation of the room is evaluated through interactive videos and its corresponding survey to verify the results. |
Description: | En este proyecto se realiza la implementación de una sala multisensorial compuesta por tres paneles interactivos, donde cada uno se enfoca en un grupo de sentidos, es así que; el primero de ellos permite estimular la vista y el tacto; el segundo, el oído, el tacto y la vista; y el tercero, el olfato, el tacto y la vista. Esta sala optimiza el desarrollo de un individuo a través de los ejercicios que se pueden ejecutar en ella y que a su vez propenden la estimulación temprana. Finalmente se evalúa el funcionamiento de la sala mediante videos interactivos y su correspondiente encuesta para la verificación de resultados. |
URI: | http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/21534 |
Type: | bachelorThesis |
Appears in Collections: | Tesis Electrónica y Telecomunicaciones (ET) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
CD 11028.pdf | 4,07 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.