Please use this identifier to cite or link to this item: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/21862
Title: Desarrollo de herramienta online de generación de markup en formato JSON-LD para anotación de Recursos Educativos Abiertos.
Authors: Pogo Torres, Fernando Paúl
Keywords: SEMÁNTICA ESTRUCTURADA
RECURSO EDUCATIVO
Issue Date: 9-Sep-2021
Publisher: Quito, 2021.
Citation: Pogo Torres, F. P. (2021). Desarrollo de herramienta online de generación de markup en formato JSON-LD para anotación de Recursos Educativos Abiertos. 81 hojas. Quito : EPN.
Abstract: The World Wide Web Consortium (W3C) generates standards that ensure the growth of the Web in the long term. The purpose of these standards is to be applied to all existing resources on the Web. However, most people who publish content on the Web do not have the necessary knowledge to use these standards. It is relevant to make these standards available to users through applications that facilitate their use. The adoption of structured markup formats in e-education is quite low, considering that this field should lead the adoption of technology to improve the user experience on its websites. The inclusion of markup formats could allow search engines to provide more meaningful and accurate results to users. The present thesis work proposes the development of an online tool, destined to generate the annotation for an educational website in JSON-LD markup format. Thanks to this tool, administrators of Educational Web sites will be able to obtain the HTML code that must be added to the corresponding Web site in such a way that it is enriched with semantics and, therefore, recognized by the various search engines.
Description: El World Wide Web Consortioum (W3C) genera estándares que aseguran el crecimiento de la Web a largo plazo. La finalidad de estos estándares es que sean aplicados en todos los recursos existentes en la Web. Sin embargo, la mayoría de personas que publican contenido en la Web no tienen el conocimiento necesario para hacer uso de estos estándares. Es relevante poner dichos estándares al alcance de los usuarios a través de aplicaciones que faciliten su uso. La adopción de formatos de marcado estructurado en la educación electrónica es bastante baja, considerando que este campo debería liderar la adopción de tecnología para mejorar la experiencia del usuario en sus sitios Web. La inclusión de formatos de marcado podría permitir a los motores de búsqueda proporcionar resultados más significativos y precisos a los usuarios. El presente trabajo de titulación propone el desarrollo de una herramienta online, destinada a generar la anotación para un sitio Web educativo en formato de markup JSON-LD. Gracias a esta herramienta, los administradores de sitios Web Educativos, podrán obtener el código HTML que debe ser añadido al sitio Web correspondiente de tal forma que sea enriquecido con semántica y, por ende, reconocido por los diversos buscadores.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/21862
Appears in Collections:Tesis Sistemas Informáticos y de Computación (ISIS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CD 11353.pdf2,26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.