Please use this identifier to cite or link to this item: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/21920
Title: Implementación de cuatro módulos didácticos de transformadores para aplicaciones trifásicas.
Authors: Amagua Guallichico, Marcos Alexander
Ante Tigasi, Juan Carlos
Keywords: TRANSFORMADOR TRIFÁSICO
POTENCIA
Issue Date: 17-Nov-2021
Publisher: Quito, 2021
Citation: Amagua Guallichico, M. A. & Ante Tigasi, J. C. (2021). Implementación de cuatro módulos didácticos de transformadores para aplicaciones trifásicas. 58 hojas. Quito : EPN.
Abstract: The purpose of this project was to implement four didactic modules of transformers for three-phase applications, which are located in the Electrical Machines laboratory of the Technologists Training School (ESFOT) classroom 33, to provide the necessary equipment and thus allow students carry out practices in which they apply the knowledge acquired in the subject of Fundamentals of Electrical Machines (TEMR333), corresponding to the Higher Technology in Electromechanics career at ESFOT. This document is divided into 4 chapters that are detailed below: Introduction, this chapter briefly explains the content of the project where it is detailed, the problems, the focus and the importance. The objectives to be achieved in the project are then set out. Methodology: this section chronologically explains the process to follow to define the design parameters, construction, tests, manuals, and the necessary criteria for the three-phase transformer. Results and Discussion, in this section the design parameters are defined, and the corresponding calculations are carried out. The module construction process and the required tests that support their operation are presented. Conclusions and recommendations, in this chapter the tests carried out on the transformers are evaluated, the objectives achieved are verified and the benefits offered by the module in carrying out the laboratory practices are evidenced, where students can corroborate their knowledge acquired in the transformer theme. Finally, a series of recommendations are written to support people interested in developing a similar project
Description: El presente proyecto tuvo como finalidad implementar cuatro módulos didácticos de transformadores para aplicaciones trifásicas, mismos que están ubicados en el laboratorio de Máquinas Eléctricas de la Escuela de Formación de Tecnólogos (ESFOT) aula 33, para dotar del equipamiento necesario y así permitir a los estudiantes realizar prácticas en las cuales apliquen los conocimientos adquiridos en la asignatura de Fundamentos de Máquinas Eléctricas (TEMR333), correspondiente a la carrera de Tecnología Superior en Electromecánica de la ESFOT. El presente documento se divide en 4 capítulos que se detallan a continuación: Introducción, en este capítulo se explica brevemente el contenido del proyecto donde se detalla, la problemática, el enfoque y la importancia. Seguidamente se plantean los objetivos a ser alcanzados en el proyecto. Metodología, en este apartado se explica cronológicamente el proceso a seguir para definir los parámetros de diseño, construcción, pruebas, manuales y los criterios necesarios para el transformador trifásico. Resultados y Discusión, en esta sección se definen los parámetros de diseño y se realizan los cálculos correspondientes. Se presenta el proceso de construcción de los módulos y las pruebas requeridas que avalan su funcionamiento. Conclusiones y recomendaciones, en este capítulo se evalúan las pruebas realizadas a los transformadores, se verifican los objetivos alcanzados y se evidencian las prestaciones que ofrece el módulo en la realización de las prácticas de laboratorio, donde, los estudiantes verificaran sus conocimientos adquiridos en el tema de transformadores. Para finalizar se redacta una serie de recomendaciones en apoyo a personas interesadas en desarrollar un proyecto similar.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/21920
Appears in Collections:Tesis Electromecánica (EM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CD 11404.pdf2,25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.