Please use this identifier to cite or link to this item: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/21979
Title: Análisis del engagement en los trabajadores de la empresa ILSA S.A usando Utrecht Work Engagement Scale.
Authors: Cisa Quishpe, Ivonne Yadira
Keywords: GESTIÓN DEL TALENTO HUMANO
UTRECHT WORK ENGAGEMENT SCALE
Issue Date: 10-Nov-2021
Publisher: Quito, 2021
Citation: Cisa Quishpe, I. Y. (2021). Análisis del engagement en los trabajadores de la empresa ILSA S.A usando Utrecht Work Engagement Scale. 74 hojas. Quito : EPN.
Abstract: The present investigation tries to analyze the level of engagement in the collaborators of the company ILSA S.A using Utrecht Work Engagement Scale. The applied research methodology was of the exploratory-descriptive type, considering a quantitative approach for the collection of engagement information. Likewise, the experimental-transversal design was used, because no variable was manipulated in the investigation. Thus, the UWES instrument was applied in the version of 17 questions virtually to the 35 employees of the company. Through this tool, the level of engagement of the three dimensions was determined: vigor, absorption and dedication. In fact, the results showed that employees present an average level of engagement for the three dimensions, with an overall average of 4.41, which shows that there is a presence of engagement in the study company. In this sense, considering this average range, an improvement proposal was made to raise the level of engagement in the collaborators of the study company.
Description: La presente investigación pretende analizar el nivel de engagement en los colaboradores de la empresa ILSA S.A usando Utrecht Work Engagement Scale. La metodología de investigación aplicada fue del tipo exploratoria-descriptiva, considerando un enfoque cuantitativo para la recolección de información del engagement. Asimismo, se usó el diseño experimental-transversal, debido a que no se manipuló ninguna variable en la indagación. De modo que, se aplicó el instrumento UWES en la versión de 17 preguntas de manera virtual a los 35 colaboradores de la empresa. A través de esta herramienta, se determinó el nivel de engagement de las tres dimensiones: vigor, absorción y dedicación. En efecto, los resultados demostraron que los colaboradores presentan un nivel de engagement promedio para las tres dimensiones, con una media general de 4.41, lo que demuestra, que hay presencia de engagement en la empresa de estudio. En este sentido, considerando este rango promedio, se realizó una propuesta de mejora para elevar el nivel de engagement en los colaboradores de la empresa de estudio.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/21979
Appears in Collections:Tesis Ingeniería Empresarial (IEMP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CD 11478.pdf604,29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.