Please use this identifier to cite or link to this item: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/22548
Title: Desarrollo de una aplicación web para la evaluación docente de un preuniversitario .
Authors: Mora Garzón, Erick Paúl
Keywords: APLICACIÓN WEB
PROTOTIPO
ADMINISTRACIÓN DE LA EDUCACIÓN
EVALUACIÓN
SISTEMA INFORMÁTICO
Issue Date: Feb-2022
Publisher: Quito : EPN, 2022
Citation: Mora Garzón, E. P. (2022)Desarrollo de una aplicación web para la evaluación docente de un preuniversitario. 111 hojas. Quito : EPN.
Abstract: The educational institutions of Ecuador seek to improve the quality of the education of the institution. To achieve this, they have implemented some methods to perform teacher evaluation. However, not all educational institutions have a process according to the reality of their institution and its context to evaluate their teachers. To solve this problem, this project was carried out that seeks, based on current regulations and the information obtained from academic peers, to present a comprehensive proposal for teacher evaluation which contains areas, indicators and questions to carry out self-evaluation, coevaluation and hetero-evaluation according to the regulations of the country. For this, a web application was developed that allows the teacher evaluation of an educational institution. In addition, this web application has modules for the management of students, teachers, parallel and subjects of the institution. On the other hand, an important contribution of this application is that: it allows the management of evaluation areas, indicators and questions for surveys, in addition to generating reports and displaying the results of the evaluation. The web application was developed using Kanban and prototype methodologies. The Kanban methodology was used to establish an order in the application development phases. The prototype methodology was used to obtain feedback during the development and testing phases of the application. Finally, test cases were carried out to verify compliance with the application's functionalities, in which the expected results were obtained.
Description: Las instituciones educativas de Ecuador buscan mejorar la calidad de la educación de la institución. Para conseguir esto, han implementado algunos métodos para realizar la evaluación docente. Sin embargo, no todas las instituciones educativas tienen un proceso acorde a la realidad de su institución y de su contexto para evaluar a sus profesores. Para solucionar esta problemática, se realizó este proyecto que busca en base a la normativa vigente y a la información obtenida de sus pares académicos presentar una propuesta integral para la evaluación docente el cual contiene áreas, indicadores y preguntas para realizar la autoevaluación, coevaluación y heteroevaluación acorde a la normativa del país. Para esto, se desarrolló una aplicación web que permita la evaluación docente de una institución educativa. Además, esta aplicación web posee módulos para la gestión de estudiantes, profesores, paralelos y materias de la institución. Por otro lado, un aporte importante de esta aplicación es que: permite la gestión de áreas de evaluación, indicadores y preguntas para las encuestas, además que genera informes y muestra los resultados de la evaluación. La aplicación web se desarrolló usando las metodologías Kanban y prototipo. La metodología Kanban se utilizó para establecer un orden en las fases de desarrollo de la aplicación. La metodología prototipo se utilizó para obtener retroalimentación durante las fases de desarrollo y pruebas de la aplicación. Finalmente, se efectuaron casos de prueba para verificar el cumplimiento de las funcionalidades de la aplicación, en los cuales se obtuvieron los resultados esperados.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/22548
Appears in Collections:Tesis Sistemas Informáticos y de Computación (ISIS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CD 12027.pdf7,08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.