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Título : Design and simulation of a Blended Wing Body (BWB) airframe for an Unmanned Aerial Vehicle (UAV) using Computational Fluid Dynamics (CFD).
Autor : Cisneros Gallegos, Jorge Américo
Palabras clave : Mecánica de fluídos
Aerodinámica
Programación
Fecha de publicación : 11-nov-2015
Editorial : Quito, 2015.
Citación : Cisneros Gallegos, J. A. (2015). Design and simulation of a Blended Wing Body (BWB) airframe for an Unmanned Aerial Vehicle (UAV) using Computational Fluid Dynamics (CFD). 113 hojas. Quito : EPN.
Resumen : In recent years, the use of UAVs in different areas such as agriculture, surveillance, medicine and others, have contributed to the growth of these industries and have produced an overall positive economic impact in the society. In Ecuador, this technology is currently being used for agricultural and surveillance purposes. In the present work the aerodynamic design of a Blended Wing Body airframe to be used in a UAV for applications in agriculture, medicine, surveillance, cartography and other uses has been conducted. Two-dimensional aerodynamic and longitudinal stability analyses were performed with three airfoils to be used in the 3D design. The designed airframe was then tested via CFD using the Spalart-Allmaras turbulence model. The simulation results were validated by comparing them to similar works. The design process used in this thesis resulted in a preliminary airframe of near 50 kilograms of lift force.
Descripción : En años recientes, se han utilizado UAVs en distintas áreas productivas como la agricultura, vigilancia, medicina y otras, permitiendo que estas industrias crezcan y se produzca un impacto económico positivo en la sociedad. En el Ecuador, esta tecnología está siendo utilizada en la agricultura y en vigilancia. En el presente trabajo, se realizó el diseño aerodinámico de un Fuselaje de Ala Integrada (BWB) para un dron con aplicaciones en los campos de la agricultura, medicina, vigilancia, cartografía y demás. Se realizaron análisis bidimensionales para las características aerodinámicas y para la estabilidad longitudinal de tres perfiles aerodinámicos utilizados en el diseño tridimensional. El fuselaje diseñado fue evaluado mediante Mecánica de Fluidos Computacional (CFD), con el modelo de turbulencia de Spalart-Allmaras. Los resultados de esta simulación fueron validados al compararlos con publicaciones similares. Al seguir el proceso de diseño utilizado en esta tesis, se obtuvo un fuselaje preliminar con capacidad de sustentación de 50 kilogramos de fuerza.
URI : http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/11930
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