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Title: Techno economic assessment of unmanned aerospace platforms for environmental monitoring with a visual spectrum camera
Authors: Vera Hensiek, Daniel Javier
Keywords: MONITOREO AMBIENTAL
INGENIERÍA AEROESPACIAL
MECÁNICA DE ÓRBITAS
Issue Date: 1-Sep-2020
Publisher: Quito, 2020.
Citation: Vera Hensiek, D. J. (2020). Techno economic assessment of unmanned aerospace platforms for environmental monitoring with a visual spectrum camera. 141 hojas. Quito : EPN.
Abstract: This document proposes a methodology based on a techno-economic analysis to select the best performing aerospace platform for an environmental monitoring mission using a camera. The platforms in this study are: a weather balloon, a nanosatellite, and an unmanned fixed-wing aircraft designed for research projects of the National Polytechnic School. The techno-economic study is based on four main indicators; three that evaluate the technical part, these being the flight autonomy, area of operation, and payload capacity, while the economic part is evaluated by considering the life cycle cost of the platform in the context of a one-year program. The results obtained do not deviate much from what experience would have proposed, with the unmanned fixed-wing aircraft being the best option for this task. Nevertheless, the results propose that each platform has its weaknesses and strengths. This is the foundation of a methodology that can be used to evaluate the use of different aerospace platforms in the context of different missions. The indicators presented in this thesis allow a quantitative assessment in the context of aerospace missions, thus providing measurable parameters useful in early design and selection of the most suitable aerospace vehicle.
Description: Se propone una metodología a partir de un análisis tecno-económico para seleccionar la plataforma aeroespacial con mejor rendimiento para una misión de monitoreo ambiental usando una cámara de color. Las plataformas en este estudio son: un globo meteorológico, un nanosatélite, y una aeronave de ala fija no tripulada diseñados para proyectos de investigación de la Escuela Politécnica Nacional. Este estudio se basa en cuatro ejes principales; tres que evalúan la parte técnica: la autonomía de vuelo, área de operación, y capacidad de carga, mientras que en lo económico se evalúa el costo de ciclo de vida en el contexto de un programa de un año. Los resultados obtenidos no se alejan mucho de la que la experiencia hubiera propuesto, siendo el avión no tripulado de ala fija la mejor opción. Sin embargo, los resultados proponen que cada plataforma tiene sus debilidades y fortalezas. Esto da lugar al origen de una metodología para evaluar el uso de diferentes plataformas aeroespaciales en el contexto de misiones diferentes. Los indicadores presentados en esta tesis permiten una evaluación cuantitativa en el contexto de misiones aeroespaciales, proporcionando de esta manera parámetros medibles, útiles para el diseño preliminar y la selección del vehículo aeroespacial más apropiado.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/21389
Appears in Collections:Tesis Maestría en Diseño y Simulación (FIM)

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