Please use this identifier to cite or link to this item: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/14071
Title: Análisis de la gestión de la calidad en la Función Ejecutiva del Gobierno Nacional
Authors: Barra Galárraga, Ronny Felipe
Keywords: Gestión de la calidad
Competitividad
Productividad
Issue Date: 7-Jan-2016
Publisher: Quito, 2016.
Citation: Barra Galárraga, R. F. (2016). Análisis de la gestión de la calidad en la Función Ejecutiva del Gobierno Nacional. 74 hojas. Quito : EPN.
Abstract: Improving quality has been incorporated in the public sector since the early 90s. However, a study of the Ecuadorian public services by SENPLADES in 2009 revealed that the general view of respondents was that the quality of utilities was mediocre. Since the enactment of the Iberoamerican Quality Charter and the Constitution of the Republic of Ecuador in 2008, the Executive Function of Government has made several efforts to improve not only the quality of public services, but also management public in general. This thesis aims to analyze the quality management in the Executive Function to understand the process carried out so far and assess their current situation by establishing a basis for future studies, improvement plans, evaluations and comparisons. To achieve this goal, the Ibero-American Excellence Model of FUNDIBEQ was applied in 7 institutions that are part of this function of the State. The results show that there are important advances in the quality management of the Executive Function, but also a way to go to excellence.
Description: La gestión de la calidad se ha ido incorporando en el sector público desde la década de los 90. Sin embargo, un estudio de los servicios públicos ecuatorianos realizado por SENPLADES en el año 2009 reveló que la opinión general de los encuestados era que la calidad de los servicios públicos era mediocre. Desde la promulgación de la Carta Iberoamericana de la Calidad y la Constitución de la República del Ecuador en el año 2008, la Función Ejecutiva del Gobierno Nacional ha realizado varios esfuerzos encaminados a mejorar no solo la calidad de los servicios públicos, sino también de la administración pública en general. Esta tesis tiene como objetivo analizar la gestión de la calidad en la Función Ejecutiva para entender el proceso llevado a cabo hasta el momento y evaluar su situación actual estableciendo una base para futuros estudios, planes de mejora, evaluaciones y comparaciones. Para lograr este objetivo, se aplicó el Modelo Iberoamericano de Excelencia en la Gestión Pública de FUNDIBEQ en 7 instituciones que forman parte de esta función del Estado. Los resultados demuestran que hay importantes avances en la gestión de la calidad de la Función Ejecutiva, pero también un camino por recorrer a la excelencia.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/14071
Type: masterThesis
Appears in Collections:Tesis Maestría en Sistemas de Gestión Integrados (FCA)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CD-6749.pdf2,15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.