Please use this identifier to cite or link to this item: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/19476
Title: Construcción de un Módulo Didáctico de Transformadores Monofásicos para el Laboratorio de Máquinas Eléctricas de la Esfot
Authors: Caiza Pilataxi, Carlos Fernando
Juiña Anaguano, Víctor Hugo
Keywords: MAQUINAS ELECTRICAS
ELECTRÓNICA
POTENCIA
Issue Date: 13-Jun-2018
Publisher: Quito, 2018.
Citation: Caiza Pilataxi, C. F., & Juiña Anaguano, V. H. (2018). Construcción de un Módulo Didáctico de Transformadores Monofásicos para el Laboratorio de Máquinas Eléctricas de la Esfot. 156 hojas. Quito : EPN.
Abstract: The purpose of this project is to implement a single-phase transformer module that will complement the knowledge taught in the subject of Electrical Machines corresponding to the career of Electromechanical Technology of the Escuela de Formación de Tecnólogos of the Escuela Politécnica Nacional, to improve the equipment of the laboratories of the Institution. The present inform is detailed in three parts such as: i) introduction, ii) theoretical framework, design and implementation, iii) testing and analysis of results. The theoretical framework details the references necessary to get the objectives set. In the design phase, the methodology used to define the design parameters is defined as: calculation for the construction of single-phase transformers, measurement system for voltages, currents and power factor through the Arduino platform. The implementation contains the project execution process applying the theoretical and practical references. The results show the correct performance of the module according to the different tests applied to it. To finalize the conclusions, the fulfillment of the project's objectives is exposed.
Description: El presente proyecto tiene como finalidad implementar un módulo de transformadores monofásicos que permitan complementar los conocimientos impartidos en la asignatura de Máquinas Eléctricas correspondiente al pensum de la carrera de Tecnología Electromecánica de la Escuela de Formación de Tecnólogos de la Escuela Politécnica Nacional, para mejorar el equipamiento de los laboratorios de la Institución. Para lo cual se detalla en tres partes del documento como son: i) introducción, ii) marco teórico, diseño e implementación, iii) pruebas y análisis de resultados. El marco teórico detalla las referencias teóricas necesarias enfocadas al cumplimiento de los objetivos planteados. Dentro de diseño se define la metodología utilizada para definir los parámetros de diseño como: cálculo para la construcción de transformadores monofásicos, sistema de medición de voltajes, corrientes y factor de potencia a través de la plataforma Arduino. La implementación contiene el proceso de ejecución del proyecto aplicando las referencias teóricas y prácticas. Como resultados se expone el correcto funcionamiento del módulo en función a las diferentes pruebas aplicadas al mismo. Para finalizar en las conclusiones se expone el cumplimiento de los objetivos del proyecto.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/19476
Type: bachelorThesis
Appears in Collections:Tesis Electromecánica (EM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CD-8873.pdf3,06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.