Please use this identifier to cite or link to this item: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/20425
Title: Desarrollo de dos plantas didácticas de Control ON-OFF de Temperatura
Authors: Torres Cajiao, Rubén Darío
Keywords: DISPOSITIVOS ELECTROMECÁNICOS
INGENIERÍA ELÉCTRICA
PROTECCIONES ELÉCTRICAS
Issue Date: 11-Jul-2019
Publisher: Quito, 2019.
Citation: Torres Cajiao, R.D. (2019). Desarrollo de dos plantas didácticas de Control ON-OFF de Temperatura. 133 hojas. Quito : EPN.
Abstract: The objective of this graduation project is the implementation of two didactic modules for temperature control through the bistable control actions. To purpose the challenge, two expansion modules of digital outputs are added. The complementation of PLC services like to put on a new Digitals Output Module will be to implement more complicated student practices. This will allow to strengthen the knowledge of students in matters like Control and Instrumentation. This work has been structured in four chapters which are detailed below: The first chapter is the introduction that contains the problem proposal, justification, general and specific objectives. These are the bases of the project and the written. The second chapter explains the methodology to follow. They are the process and the tools that be employed to perform the goals. The third chapter exposes the requirements and implementation about the project. It needs many designs, to select devices and components, to program the algorithms of Control, to build the didactics plants, and finally to do the test of operation. It has two student practices The last chapter exposes the conclusions and recommendations about the executed project.
Description: El presente proyecto de titulación tiene como objetivo la implementación de dos módulos didácticos para control de temperatura mediante una acción de control biestable (ON/OFF). Para poder cumplir con este objetivo se añaden dos módulos de expansión de salidas digitales a los Controladores Lógicos Programables del Laboratorio de Tecnología Industrial de la ESFOT. La complementación de los servicios que brinda el PLC servirá para implementar prácticas mucho más complejas donde el estudiante fortalezca sus conocimientos de instrumentación y control industrial. Se ha estructurado en cuatro capítulos: El capítulo uno corresponde a la introducción, contiene el planteamiento del problema, justificación, objetivo general y los objetivos específicos que son las bases del proyecto. El segundo capítulo explica la metodología a seguir, es decir los procedimientos y las herramientas que se emplean para cumplir con los objetivos del proyecto. El tercer capítulo expone cuáles son los requerimientos del proyecto y la implementación del mismo, en base a diseños, selección de equipos y componentes, programación del algoritmo de control, construcción de las plantas didácticas, y finalmente pruebas de funcionamiento. Se incluyen también dos prácticas estudiantiles. Y por último el capítulo cuatro expone las conclusiones y recomendaciones que se obtienen al finalizar el proyecto.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/20425
Type: bachelorThesis
Appears in Collections:Tesis Electromecánica (EM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CD 9906.pdf2,56 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.