Please use this identifier to cite or link to this item: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/20456
Title: El rendimiento de las franquicias en mercados emergentes a partir del enfoque de agencia. El caso de Brasil
Authors: Miranda Jiménez, Cristian Reynaldo
Keywords: FRANQUICIA
ECONOMÍA
Issue Date: 8-Aug-2019
Publisher: Quito, 2019.
Citation: Miranda Jiménez, C. R. (2019).El rendimiento de las franquicias en mercados emergentes a partir del enfoque de agencia. El caso de Brasil. 48 hojas. Quito : EPN.
Abstract: The present study contributes to the literature of Latin American franchises due to the lack of studies on this type of business in emerging markets. Based on agency theory, the analytical part of the article surveys the vast literature devoted to franchising and performance. Using Brazilian dataset between 1999 and 2018, this article provides evidence franchising generates better performance that own business format. The study of franchising in Latin American emerging markets opens new perspectives for entrepreneurs in order to invest in this kind of markets
Description: El presente estudio contribuye a la literatura de franquicias latinoamericanas ante la falta de estudios sobre este tipo de negocios en los mercados emergentes. A partir de una metodología para datos de panel y una perspectiva basada en la teoría de agencia, se analiza el rendimiento que generan las franquicias de Brasil para el período comprendido entre 1999 y 2018. Los resultados de esta investigación sugieren que la elección de las franquicias como formato de expansión empresarial genera mayores rendimientos que optar por un formato propio. Profundizar en estudios para países latinoamericanos específicos abre un panorama para que los empresarios opten por llegar hasta estos mercados.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/20456
Appears in Collections:Tesis Ciencias Económicas y Financieras (ICEF)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CD 9939.pdf939,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.