Please use this identifier to cite or link to this item: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/21737
Title: Construcción de seis módulos didácticos de transformadores para aplicaciones monofásicas.
Authors: Socasi Loya, Corina Mishell
Muñoz Tulcán, Ana Gabriela
Keywords: MÁQUINAS ELÉCTRICAS
TRANSFORMADORES MONOFÁSICOS
Issue Date: 7-Jul-2021
Publisher: Quito, 2021
Citation: Muñoz Tulcán, A. G. & Socasi Loya, C. M. (2021). Construcción de seis módulos didácticos de transformadores para aplicaciones monofásicas. 51 hojas. Quito : EPN.
Abstract: This project proposes the construction and implementation of six didactic modules of transformers for single-phase applications which will be located in the Electrical Machines Laboratory in classroom 35 of the ESFOT, this in order that the students of Superior Technology in Electromechanics become better acquainted with these types of electrical machines. This document consists of four sections that are mentioned below: 1) Introduction: the subject of the project is briefly explained, where it will be located, for whom it is focused and its importance; Likewise, there are the objectives achieved in this project. 2) Methodology: in this section it is explained how the parameters required for the modules were obtained, as well as the design criteria necessary for the manufacture of the transformers. 3) Results and Discussion: according to the most important parameters obtained, the calculations developed, components that were used, the module construction procedure, results of the tests developed to verify the correct functioning of the modules are presented. 4) Conclusions and recommendations: in this section the importance of the design criteria for the implementation of each transformer is presented, an analysis of the results obtained according to the tests carried out is also presented and certain suggestions are also given to serve as support. to other students who are going to do a similar project.
Description: El presente proyecto propone la construcción e implementación de seis módulos didácticos de transformadores para aplicaciones monofásicas, estos estarán ubicados en el Laboratorio de Máquinas eléctricas en el aula 33 de la ESFOT, esto con el fin de que los estudiantes de Tecnología Superior en Electromecánica se familiaricen de mejor manera con este tipo de máquinas eléctricas. Este documento consta de cuatro secciones que se mencionan a continuación: 1) Introducción: se encuentra explicado de forma resumida el tema del proyecto, en donde va a estar ubicado, para quiénes está enfocado y su importancia; así mismo, se encuentran los objetivos alcanzados en este proyecto. 2) Metodología: en esta sección se explica cómo se obtuvieron los parámetros requeridos para los módulos, así como los criterios de diseño necesarios para la fabricación de los transformadores. 3) Resultados y Discusión: de acuerdo con los parámetros más importantes obtenidos se presentan los cálculos desarrollados, componentes que se utilizaron, procedimiento de construcción de los módulos, resultados de las pruebas desarrolladas para verificar el correcto funcionamiento de los módulos. 4) Conclusiones y recomendaciones: en esta sección se presenta la importancia de los criterios de diseño para la implementación de cada transformador, también se presenta un análisis de los resultados obtenidos de acuerdo a las pruebas realizadas y además se dan ciertas sugerencias para que sirvan de apoyo a otros estudiantes que vayan a realizar un proyecto similar.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/21737
Appears in Collections:Tesis Electromecánica (EM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CD 11219.pdf235,01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.