Please use this identifier to cite or link to this item: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/21976
Title: Sistema de Inteligencia de Negocios del monitoreo de la experiencia de usuario en un taller de robótica educativa.
Authors: Ortiz Villacrés, Ricardo Andrés
Keywords: ANALISIS
HEFESTO
Issue Date: 10-Dec-2021
Publisher: Quito, 2021
Citation: Ortiz Villacrés, R. A. (2021). Sistema de Inteligencia de Negocios del monitoreo de la experiencia de usuario en un taller de robótica educativa. 86 hojas. Quito : EPN.
Abstract: This project seeks to carry out an analysis by means of Business Intelligence of the data collected from the emotions of a group of children obtained at the time of carrying out a robotics workshop. To begin with, the requirements that the project needs are reviewed by the authorities of the Educational Unit to have a clear idea of the parameters to be evaluated. Later, the robotics workshops are carried out and the data is collected through photos and facial recognition software, having a file with all the detected emotions. Once this is done, a quality control of this data is done to verify its usefulness. Subsequently, the data is separated into groups using algorithms to make a more precise analysis. Then, the design of the database, the design of the data warehouse and the design of the information cubes are carried out. With all these requirements completed, the information is loaded into the data warehouse in order to make the necessary queries. Finally, the requirements of the authorities can be resolved by analyzing the data and the results obtained in the consultations, indicating the strengths and weaknesses of the workshop and thus better understand how to improve it.
Description: En este proyecto se busca realizar un análisis por medio de la Inteligencia de Negocios de los datos recopilados de las emociones de un grupo de niños obtenidas al momento de realizar un taller de robótica. Para empezar, se revisa los requisitos que necesita el proyecto por parte de las autoridades de la Unidad Educativa para tener una idea clara de los parámetros a evaluar. Después, se realiza los talleres de robótica y se recolectan los datos por medio de fotos y un software de reconocimiento facial, teniendo un archivo con todas las emociones detectadas. Una vez realizado esto, se hace un control de calidad de estos datos para verificar su utilidad. Posteriormente, se separa los datos en grupos mediante algoritmos para hacer un análisis más preciso. Luego, se procede a realizar el diseño de la base de datos, el diseño del datawarehouse y el diseño de los cubos de información. Con todos estos requisitos completados, se carga la información en el datawarehouse para así poder hacer las consultas necesarias. Finalmente, los requerimientos de las autoridades pueden ser resuueltos haciendo un análisis de los datos y los resultados obtenidos en las consultas, indicando los puntos fuertes y puntos débiles del taller y así entender mejor como mejorarlo.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/21976
Appears in Collections:Tesis Sistemas Informáticos y de Computación (ISIS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CD 11468.pdf2,47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.