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Title: Implementación del sistema de gestión tickets de servicio con OTRS, para el Ministerio de Cultura y Patrimonio.
Authors: Flor Ushiña, Sylvia Verónica
Keywords: SISTEMA INFORMÁTICO
Issue Date: Jul-2022
Publisher: Quito : EPN, 2022.
Citation: Flor Ushiña, S. V. (2022). Implementación del sistema de gestión tickets de servicio con OTRS, para el Ministerio de Cultura y Patrimonio. 54 páginas. Quito : EPN.
Abstract: El presente trabajo trata sobre la implementación de un sistema de gestión de tickets con Open-source Ticket Request System (OTRS) en el Ministerio de Cultura y Patrimonio, obteniendo un beneficio en la atención a los diferentes requerimientos de soporte técnico. El propósito de la implementación del sistema OTRS, es brindar a los funcionarios de la unidad de tecnologías, una aplicación para el manejo correcto y ordenado de los requerimientos que se presentan diariamente en las distintas áreas de la institución y así poder llevar un control y seguimiento de las peticiones de cada funcionario hasta la finalización de las mismas. Toda herramienta informática debe ser analizada en detalle antes de poner a disposición de los usuarios o público en general y OTRS no es la excepción, y por esta razón se realiza la instalación en un ambiente de pruebas, con el fin de realizar análisis en cuanto a sus ventajas, requisitos de software, hardware y de personal requerido para su óptimo funcionamiento, que se considera necesario para evitar errores de implementación a futuro.
Description: Abstract: This work presents the implementation of a ticket management system with Open-source Ticket Request System OTRS in the Ministry of Culture and Heritage, obtaining a benefit in the attention to the different technical support requirements. The requirements that are presented in the different areas of the institution, to be attended to, have a process in which each user makes their request by means of an email or telephone calls to the technicians of the technology area, this has caused inconveniences at the time of meet these requests, since many of these requirements have been lost due to not having an order or history of each one. The purpose of the implementation of the OTRS system is to provide the technology unit officials with an application for the correct and orderly management of the requirements that arise daily in the different areas of the institution and thus be able to control and monitor of the requests of each official until their completion. Every computer tool must be analyzed in detail before being made available to users or the general public, and OTRS is no exception, and for this reason it was installed in a test environment, in order to analyze its advantages, software, hardware and personnel requirements required for its optimal operation, which is considered necessary to avoid future implementation errors.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/22881
Type: bachelorThesis
Appears in Collections:Tesis Análisis de Sistemas Informáticos (ASI)

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