Please use this identifier to cite or link to this item: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/21693
Title: Implementación y evaluación de la metodología midano mediante la realización de analítica de datos de un centro educativo
Authors: Cajilema Castro, Katherine Fernanda
Keywords: ANALÍTICA DE DATOS
MIDANO
Issue Date: 17-Jun-2021
Publisher: Quito, 2021
Citation: Cajilema Castro, K. F. (2021). Implementación y evaluación de la metodología midano mediante la realización de analítica de datos de un centro educativo. 174 hojas. Quito : EPN.
Abstract: This integrating project intends to implement and evaluate the MIDANO Data Analytics Methodology (AdD), and contains five chapters of which, the first covers an introduction to the degree project; the second explains the MIDANO Methodology and its three phases, where phase 1 refers to the identification of sources for the extraction of knowledge in an organization, phase 2 prepares and processes the data, and phase 3 develops the mining tool of data (MD); Chapter 3 presents the case study in theeducational center where the methodology will be implemented, for which dashboards were obtained showing the expected results in the selected process, which is marketing for the promotion of the courses. Additionally, Chapter 4 allows to have a better understanding of MIDANO where it is evaluated qualitatively, showing suggestions and contributions to improve the methodology. Finally, the Chapter 5 has conclusions and recommendations of the project.
Description: Este proyecto integrador tiene la intención de implementar y evaluar la Metodología de Analítica de datos (AdD) MIDANO, y contiene cinco capítulos de los cuales, el primero abarca una introducción del proyecto de titulación; el segundo explica unas definiciones importantes y un pequeño resumen de la Metodología MIDANO y sus tres fases, en donde la fase 1 refiere a la identificación de fuentes para la extracción de conocimiento en una organización, la fase 2 prepara y trata los datos, y la fase 3 desarrolla la herramienta de minería de datos (MD); El Capítulo III expone el caso de estudio en el centro educativo donde se implementará la metodología, para lo cual se obtuvieron tableros de mando donde se muestran los resultados esperados en el proceso seleccionado que es el de marketing para promoción de los cursos. Adicionalmente, el Capítulo IV permite tener un mejor entendimiento de MIDANO en donde es evaluado de forma cualitativa mostrando sugerencias y aportes para mejorar la metodología. Finalmente, el Capítulo V tiene conclusiones y recomendaciones del proyecto.
URI: http://bibdigital.epn.edu.ec/handle/15000/21693
Type: bachelorThesis
Appears in Collections:Tesis Sistemas Informáticos y de Computación (ISIS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CD 11181.pdf2,25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.